fbpx

Gratis downloaden: 3x een reminder die je kunt sturen als je niks hoort van een (potentiële) opdrachtgever

Heb je eindelijk je pitch verstuurd naar de redactie van een magazine, hoor je niks! 

Of misschien heb je koffie gedronken met een (potentiële) opdrachtgever en blijft het daarna ijzingwekkend stil…

Het ene moment ben je boos – ‘wat asociaal!’ – het volgende moment superonzeker – ‘zie je wel dat het een slecht idee was en dat het je nooit gaat lukken om je droomopdrachten te bemachtigen’. 

Als je niets hoort, kan de moed je in de schoenen zakken. Maar je wéét niet wat er aan de andere kant gebeurt. 

Er is een simpele strategie die je kunt toepassen op zo’n moment, die verrassend effectief is. Namelijk: gewoon een reminder sturen. 

Oké, niet te snel, dat is wat irritant natuurlijk. Laat mij je helpen met de timing en inhoud! Ik ga met je delen wat ik daar dan in zet. 

Je kunt drie van mijn bewezen remindermails nu gratis downloaden!

Na het downloaden van deze gratis voorbeeldmails weet je precies hoe je deze situatie kunt aanpakken. 

Stop met eindeloos nadenken over mails aan opdrachtgevers of interviewkandidaten

Hoe maak je je tarief bespreekbaar met vaste opdrachtgevers? Hoe vraag je meer geld voor een artikel? Hoe zeg je ‘nee’ tegen een klus die niet bij je past? Hoe zorg je dat die ene interviewkandidaat wil meewerken aan je artikel? Hoe zorg je ervoor dat geïnterviewden niet de hele tekst herschrijven, maar alleen feitelijke onjuistheden benoemen? En wat voor mail stuur je als je factuur nog steeds niet is betaald?

Je wil niet weten hoe vaak ik deze vragen heb gesteld. Aan mezelf. Aan mensen in mijn omgeving. Tot iedereen er knettergek van werd, inclusief ikzelf. Had ik maar een voorbeeld en een goede uitleg van iemand die vaker met dit bijltje had gehakt

Na lang strugglen heb ik voor heel veel verschillende situaties die ik als freelance journalist meemaak, ‘standaard’ e-mails. Die mails blijf ik gebruiken, want ze werken! 

En van die mailtemplates geef ik er nu drie gratis aan jou weg.